Sunday, August 14, 2011

Khatore Farmaseutikal ketetapan pada Hari Hepatitis Sedunia untuk memperluaskan jangkauan Kamalahar perubatan ayurveda untuk pesakit hepatitis di seluruh dunia

Khatore Farmaseutikal ketetapan pada Hari Hepatitis Sedunia untuk memperluaskan jangkauan Kamalahar perubatan ayurveda untuk pesakit hepatitis di seluruh dunia Dunia hari hepatitis dipelihara pada 28 Julai setiap tahun. Dunia Hari Hepatitis adalah acara tahunan setiap tahun memberikan tumpuan antarabangsa bagi kumpulan pesakit dan orang yang hidup dengan hepatitis B dan C. Ia bertujuan untuk meningkatkan kesedaran global hepatitis B dan hepatitis C dan menggalakkan pencegahan, diagnosis dan rawatan. Jika Hepatitis adalah tidak dirawat dan tidak diurus, ia boleh menyebabkan sirosis hati dan komplikasi seperti kanser hati atau kegagalan hati.
Dunia hari hepatitis telah diketuai oleh perikatan hepatitis dunia sejak tahun 2007 dan pada Mei 2010, ia telah mendapat sokongan global dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). Pada tahun 2010, 28 Julai telah dilantik sebagai HARI hepatitis DUNIA demi untuk menyediakan peluang untuk pendidikan, dan pemahaman yang lebih viral hepatitis sebagai satu masalah kesihatan awam global, dan untuk merangsang pengukuhan langkah-langkah pencegahan dan kawalan penyakit ini. Sebab 28 Julai telah dipilih juga untuk menghormati Nobel Laureate Prof. Blumberg yang menemui virus hepatitis B sebagai hari lahirnya pada 28 Julai.
WHO menganggarkan bahawa lebih 180 juta orang di seluruh dunia telah dijangkiti dengan virus hepatitis C (HCV) dan 350-400 juta orang lagi kronik dijangkiti dengan virus hepatitis B (HBV), virus yang 100 kali lebih berjangkit daripada HIV.
Kronik HBV dan HCV boleh mempunyai kesan yang serius. Ia telah membawa kepada sirosis hati dalam 20-25% dan hepato-sel karsinoma dalam 1-5% daripada kes-kes. Sirosis adalah akibat daripada penyakit hati yang kronik yang dicirikan oleh penggantian tisu hati oleh cystic, tisu parut dan nodul penjanaan semula (ketulan yang berlaku sebagai hasil daripada proses di mana tisu yang rosak dibangunkan semula), yang membawa kepada kehilangan fungsi hati. Ascites adalah komplikasi yang paling biasa sirosis, dan dikaitkan dengan kualiti hidup miskin, risiko meningkat pada jangkitan, dan hasil jangka panjang miskin. Lain-lain berpotensi mengancam nyawa komplikasi encephalopathy hepatik (kekeliruan dan koma) dan pendarahan dari varices esophageal. Sirosis umumnya tidak dapat dipulihkan, dan rawatan biasanya tertumpu kepada menghalang perkembangan dan komplikasi. Pada peringkat maju sirosis satu-satunya pilihan adalah pemindahan hati.
HBV akut mempunyai kadar kematian sehingga 2% pada warga tua. Angka-angka ini menunjukkan beban kedua-dua penyakit. Rawatan boleh didapati untuk kedua-dua tetapi mahal dan panjang. Vaksin yang selamat dan kos efektif wujud untuk HBV.
Kamalahar - ubat ayurveda menyediakan kos efektif rawatan hepatitis (hepatitis treatment) tanpa menyebabkan sebarang kesan sampingan. Ia terdiri daripada bahan-bahan herba yang telah diketahui untuk merawat gangguan hati terhadap beratus-ratus tahun. Bahan-bahan yang telah digunakan oleh ramai orang yang mengamalkan perubatan tradisional atau alternatif untuk mengukuhkan hati. Ia adalah gabungan mereka bahan-bahan seperti Tecoma undulata, Phyllanthus urinaria, ribes Embelia, Taraxacum officinale, Nyctanthes arbortritis dan Terminalia Arjuna yang menjadikan Kamalahar amat berkesan untuk rawatan ascites (ascites treatment), hepatitis, sirosis, hati berlemak, jaundis. Kamalahar tahun ini berkembang mencapai pada Hari Hepatitis Sedunia untuk mendekati lebih ramai pesakit. Matlamat Kamalahar untuk mencapai semua pesakit yang mengidap Hepatitis, Sirosis, Hati Lemak, ascites dan gangguan hati yang lain. Kamalahar telah dirawat gangguan hati berjuta-juta orang yang menderita daripada di bahagian timur India.

1 comment:

  1. Mcmana nk beli produk ni kt malaysia dan harga mcmana

    ReplyDelete